- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Google > Google keresés profiknak
Google keresés profiknak
Haladó operátorok
Miután elsajátítottuk az egyszerű kereséshez nélkülözhetetlen praktikumokat, érdemes elmélyedni a keresés folyamatának gyakorlásában, és fejleszteni képességeinket. A következőkben a „felsőfokon” történő kereséshez mutatjuk be az eszközöket.
Keresés felsőfokon
A keresés specifikálásához a Google számos eszközt nyújt, amelyeket az Advance Search, azaz a Speciális keresés felületen keresztül érhetünk el.
Ennek segítségével csak olyan oldalak közül kereshetünk, amelyek
- tartalmazzák az összes kifejezést, amelyek a keresési mezőben szerepeltettünk
- csak a pontos kifejezést tartalmazzák
- tartalmaznak legalább egy szót a leírtakból
- egyik szót sem tartalmazzák a leírtak közül
- az általunk kiválasztott nyelven íródott oldalak közül történik a keresés
- az általunk kiválasztott régióban történik a keresés
- az általunk meghatározott időpont után megjelent weboldalak között történik a keresés
- találatok olyanok, amelyek az általunk adott domainen vagy webhelyen vannak
- a kifejezés előfordulása az általunk meghatározott részén van az oldalnak
- a biztonságos találatokkal kiszűrheti a korhatáros tartalmakat
- az általunk meghatározott fájl-formátumok jelennek meg
- általunk kiválasztott felhasználási jogoknak megfelelő oldalak szerepelnek a találati listában
A "speciális keresés" szűrői mellett számos könnyen megjegyezhető utasítással könnyíthetünk a keresésen. Az alábbiakban erre adunk néhány megoldást.
Speciális operátorok használata
Oldalon belüli keresés
Ha egy oldalon belül szeretnénk keresni, akkor a keresés mezőbe a kulcsszó után írjuk be a site:domain.hu kifejezést. Ha az MTA tagjai érdekelnek bennünket, a tagok site:mta.hu feltétel megadásával gyorsan egy listán láthatjuk a külső, levelező, rendes stb. tagok sorát.
Speciálisan a site:domain.hu beírásával megtudhatjuk, hogy az adott domainből hány oldalt indexelt be a Google, azaz hány oldalt lát belőle. Sok esetben ez a szám azért alacsony, mert a flashben és képben lévő szöveget a Google nem értelmezi. Ez a magyarázat arra, hogy például az intro-val induló oldalakat a Google nem indexeli.
Definíciók keresése
A define operátorral egy kifejezésnek a leírását kapjuk meg. Ezt akkor érdemes használni, ha értelmezésre, fogalommagyarázatra van szükségünk. A szolgáltatás egyelőre magyarul még nem elérhető, de idegen nyelvű kifejezések megértését segíti.
Hasonló oldalak keresése
Hasonló oldalak elérése. A related:domain név.hu utasítással azokat az oldalakat listázza ki a Google, amelyek az adott domain.hu-hoz hasonlítanak. Például a related:origo.hu kifejezésre olyan oldalak listája kerül elénk, amelyek az origo.hu-hoz hasonlóan híreket közölnek.
Közösségi médián belüli keresések
A szavak elé rakott @ jel segítségével kereshetünk a közösségi médián belül. Például a @twitter segítségével a Twitter tartalmak között kereshetünk.
Helyettesítő szavak vagy karakterek
Az ismeretlen szavak vagy karakterek helyére * karaktert rakva az helyettesíti a szavakat. Például, ha össze szeretné gyűjteni a világ legnagyobb dolgait, akkor írja be a legnagyobb * a világon kifejezést, és olyan találatokat kap, melyek a csillag helyére behelyettesítik a konkrét szavakat.
Számtartományon belüli keresés
A google keresőben lehetőség van egy számtartományon belül is keresni úgy, hogy ha két pontot teszünk a számok közé. Ha például telefont szeretne vásárolni, de csak az 50 000-től a 100 000 forintig terjedő összeget hajlandó fizetni, akkor használhatja a keresésben a mobiltelefon 50000..100000 Ft kifejezést.
Google Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbGoogle Ads tréning
Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.
TovábbOnline marketing tanácsadás
Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.
TovábbGoogle Ads kampány - Szöveges hirdetés
A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési Hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display Hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...
TovábbGoogle Ads kampány - Képhirdetés
A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...
TovábbGoogle Ads kampány - Videohirdetés
A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videóhirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...
TovábbSEO vs. Google Ads
A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?
TovábbHogyan hirdessünk a Google keresőben?
Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?
TovábbA felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban
Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.
Tovább