Keresők

Az internetet kommunikálásra, szórakozásra, és nem utolsósorban keresésre használjuk. A webes kereséshez keresőket, keresőmotorokat használunk, amelyek kiadják azon weboldalakat, amelyek az általunk beírt kifejezésre relevánsak. A kereső kifejezést nevezzük kulcsszónak nincs kép az oldalon, a kiadott honlapok listáját pedig organikus találatnak (SERP, search engine results page; az alábbi képen a rózsaszínnel jelölt rész). A weboldalak mellett szponzorált szöveges hirdetések is megjelenhetnek, amelyek szintén a kulcsszóra relevánsak, vagyis a beírt keresőkifejezés alapján jelennek meg. Magyarországon különösen népszerű a Google. A Google magyar nyelven is elérhető, így mindenki számára könnyen használható.

A Google sikere abban rejlik, hogy hasznos tartalmat nyújt a felhasználói számára, ezáltal egyre többen használják. Ehhez az szükséges, hogy tartalmas, releváns honlapokat adjon ki a találati listában egy-egy kereső kifejezésre. A Google fejlesztői rengeteg energiát fordítanak arra, hogy megállapítsák egy weboldal értékét, felhasználóbarát jellegét és információtartalmát. A Google számtalan szempontot vesz figyelembe, hogy értékelje a weboldalakat, eldöntse, melyik a jó honlap. Céljuk éppen az, hogy nehéz legyen mesterségesen az élre kerülni, anélkül, hogy valóban fontos lenne az adott honlap és tartalma.

A Google-t keresési funkciója mellett egyre többen ismerik termékeiről: Gmail, Google Maps, YouTube, Google Drive, stb.

A Google keresésről és a Google szolgáltatásairól válogatott cikkeinket ajánljuk azok figyelmébe, akik szeretnék jobban megismerni a világ legnagyobb online cégét.

Amennyiben szeretné tudni, hogy az Ön weboldala milyen eszközök segítségével felelhet meg a keresők elvárásainak, látogasson el a keresőoptimalizált honlapépítés menüpontra, vagy vegye fel a kapcsolatot a WebMa munkatársával!

Ajánlott cikkeink