Analitikus keresőmarketing

A marketing szakemberek sokféle koncepciót képviselnek, egy dologban azonban egyetértenek: a sikeres marketing stratégia feltétele, hogy minél jobban megismerjük ügyfeleinket (a meglévőket és a potenciálisokat egyaránt), partnereinket és versenytársainkat, valamint tisztába legyünk saját erősségeinkkel és gyengeségeinkkel; majd a meglévő információk birtokában, azok figyelembe vételével alakítsuk ki marketing stratégiánkat.

A hagyományos marketingben már régóta használnak különböző adatgyűjtő módszereket, elsősorban kérdőíveket, felméréseket, belső vevői adatbázisokat. Ezek természetesen fontosak és hasznos információkkal szolgálnak, azonban az általuk felmért információk sokszor hiányosak és pontatlanok. A célcsoport képzés jó kiinduló alap ugyan, de ne felejtsük el, hogy attól mert egy csoport tagjai bizonyos ismérveikben megegyeznek (kor, lakhely, érdeklődés), nagyon különböző preferenciával rendelkezhetnek egy-egy témával kapcsolatban.

A keresőmarketingnél nem tudjuk a hagyományos adatgyűjtő módszereket felhasználni. Élünk azonban a legújabb webes technológiákkal, amelyek segítségével integrált statisztikákkal mérjük keresőmarketing tevékenységünk eredményességét.

Az analitikus marketing alapja egy egyrészt a legújabb technológiák maximális kihasználása az adatszerzésben és feldolgozásban, másrészt az integrált, interaktív kommunikáció. A legújabb technológiák alatt természetesen egy komplex eszközrendszert értünk, amelynek gerincét a részletes webanalízis, illetve a korszerű, informatikai alapokra helyezett ügyfélmenedzsment rendszer képezi.

Keresőmarketing területen nemcsak utólagos elemzéseket kell készíteni, hanem a teljes keresőmarketing tevékenység megkezdéseként ún. preanalízist végrehajtani. Ez különösen fontos, ha honlapot optimalizálunk. A piaci verseny feltérképezése, a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, a konkurens honlapok tanulmányozása mind olyan információkkal szolgálnak, amelyek felhasználásával online marketing tervet építünk. Az előzetes elemzések elkészítése online hirdetések indításakor is szükséges; fel kell mérni a lehetőségeket, és annak megfelelően optimálisan felhasználni a marketing büdzsét.

A webanalitika a későbbiekben is fontos szereppel bír. A hirdetési kampány eredményességét, illetve a weboldal hatékonyságát folyamatosan elemezzük és nyomon követjük, ezáltal alakítjuk ki a további online marketing stratégiát. Mindehhez a Google Analytics webstatisztikai rendszert használjuk.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

A WebMa keresőmarketing tevékenységét egyedülálló módon az adatok gyűjtése és elemzése jellemzi, mert bár az intuíciók fontosak, a számok megbízhatóbbak; ezért is nevezzük szolgáltatásunkat analitikus keresőmarketingnek.

Az analitikus keresőmarketingről szóló cikkeink az alábbiak: