Keresőmarketing tudásbázis

A WebMa felfogásában a keresőmarketing azon tevékenységeknek, eszközöknek és szolgáltatásoknak az összességét jelenti, amelyeknek a célja, hogy a keresőket használó érdeklődők eljussanak honlapunkra és ügyfelekké váljanak.

A keresőkben megjelenhetünk az organikus találatok között, illetve a szponzorált hirdetői felületen attól függően, hogy milyen keresőmarketing eszközt választunk. Az organikus, azaz normál találati lista élére keresőoptimalizált weboldallal kerülhetünk, ehhez szükséges a keresőoptimalizálás. A keresőmarketing többi eszköze a magas konverziót, illetve az online hirdetések menedzselését biztosítja.

Sikeres keresőmarketing előfeltétele a keresőoptimalizált honlap megléte. Ez magyarázza, hogy a keresőoptimalizáció és a keresőmarketing egymásra épülnek.

A honlap optimalizáltsága biztosítja, hogy a weboldal jó pozíciókat érjen el a keresőkben több száz, a honlap témájában releváns kulcsszóra. A keresők igényei szerint technikailag felépített honlapot marketing szempontok szerint is ki kell alakítani a magas konverzió érdekében. A honlapunk látogatottságát kattintás alapú hirdetésekkel tudjuk növelni. Amennyiben a reklámokat pontosan célozzuk, a marketing büdzsét hatékonyan használhatjuk fel. A Google AdWords hirdetési rendszer szöveges hirdetések, képi reklámok és videohirdetések lehetőségei közül minden ügyfelünk számára az ideális reklámfajtát választjuk ki. A hatékony keresőmarketing részét képezi a tematikus blogok megírása, szakmai cikkek online megjelenítése.

Keresőmarketing tudásbázisunk célja, hogy olyan átfogó szakmai anyagot kínáljunk, amelyek egyes témák köré épülve dolgozzák fel a keresőmarketing területeit.

Keresőmarketing szótár

Szakmai szócikkeink röviden összefoglalják a gyakran és ritkábban használt kifejezéseket. Szócikkeinknél megadtuk az angol elnevezést, hogy megkönnyítsük a keresést.

Analitikus keresőmarketing

A sikeres keresőmarketinghez szükséges az analitikus szemléletmód. Az elemzések készítésével nem várhatunk a keresőmarketing tevékenység befejezéséig, azokat azt megelőzően, illetve annak folyamatában kell végezni. A honlapot és az online reklámkampányokat mindig az adott piaci verseny erősségének megfelelően alakítjuk ki, ehhez szükséges a felmérések végzése. Ahhoz, hogy online piaci helyzetünk fél év után is megmaradjon, szükséges a folytonos utógondozás. Az analitikus keresőmarketing feladata a fentiek biztosítása.

Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás című menüben foglalkozunk azzal, hogy milyen tényezők tesznek egy honlapot keresőoptimalizált honlappá.

PPC kampányok

Általánosan elterjedt gyakorlat, hogy a hazai ügynökségek és keresőhirdetéssel foglalkozó cégek a keresőmarketing kifejezést a PPC, kattintás alapú hirdetésekkel azonosítják. A PPC hirdetési formák valójában a keresőmarketing eszközök egyike, bár tény hogy jelentős szerepet töltenek be az online reklámpiacon. Legnépszerűbb a Google által működtett Google AdWords hirdetési program.

Keresők

A látogatók nagy része ma már internetes keresőket használ arra, hogy megtalálja az őket érdeklő weboldalakat. A legnépszerűbb kereső nemcsak Magyarországon, hanem gyakorlatilag az egész világon a Google. A Google működését, lehetőségeit, szolgáltatásait mutatjuk be.

FAQ

Több év alatt gyakran felmerült kérdésekre írtuk meg a válaszokat, és reméljük, hogy segítséget tudunk nyújtani azok számára, akik most ismerkednek a keresőmarketinggel.